<قرارداد نجومی زیدان آسیا با باشگاه قطری؛هیچ کسی ضرر نکرد!
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1023
نویسنده : کامران وزیری

 

گروه ورزش - امير اسدی : وقتي مي‌گويند سپاهان يك باشگاه با برنامه است و البته كمي هم زرنگ باورتان نمي‌شود! مجتبي جباري همانطور كه انتظار مي‌رفت از سپاهان جدا شد. او اما نه به استقلال برگشت و نه پيراهن تيم‌هاي مدعي چون پرسپوليس و فولاد را به تن كرد. درست همان اتفاقي كه سپاهاني‌ها دوستش داشتند رخ داد.

جباري به ليگي خارجي ترانسفر شد. به ليگ ستارگان قطر و باشگاه الاهلي. او جانشين زندي شد تا در خط مياني اين تيم بازي كند. سپاهان از حضور جباري در قطر سود بسياري به جيب زد. آنها با يك تير، دو نشان زدند. اول اينكه همه پولي كه بابت جذب جباري هزينه كرده و به او داده بودند را پس گرفتند و البته پول رضايتنامه هم از الاهلي دريافت كردند. 

مجتبي جباري براي حضور در سپاهان شرط و شروطي گذاشت. ابتدا قرارداد بست و سپس از مسوولان سپاهان خواست تا 820 ميليون به او پرداخت كنند. 760 ميليون بابت بخشي از مبلغ قرارداد و 60 ميليون هم بابت پول خانه‌اي كه قرار بود در اصفهان اجاره كند. به اين ترتيب جباري 820 ميليون از سپاهان گرفت. آن هم ابتداي فصل و زماني كه با اين تيم قرارداد بست. وقتي كه مجتبي جباري با سپاهان به مشكل خورد، ساز جدايي كوك كرد.
 
او بعد از پايان هفته پنجم به نوع مربيگري كرانچار در سپاهان ايراد گرفت. بين آنها اصطكاك به‌وجود آمد و هر دو ترجيح دادند كه زمان جدايي از هم فرا رسيده. كرانچار كه نمي‌توانست از سپاهان برود، به همين دليل مجتبي ترجيح داد حتي دقيقه‌اي با سپاهان تمرين نكند. بار و بنديل خود را بست و به تهران آمد تا دور از هياهوي فوتبال در رستوران خود مشغول شود. 
 
سپاهان از جباري آن 820 ميليون خود را مي‌خواست. پولي براي امضاي فسخ قرارداد. جباري از سپاهاني‌ها خواست تا قسطي اين مبلغ را به آنها برگرداند. سپاهان موافقت كرد. جباري قسط اول را به حساب سپاهان واريز كرد. 300 ميليون از 820 ميليون. 520 ميليون باقي ماند تا جباري به سپاهان بازگرداند. جباري در شرف جور كردن اين پول بود كه پيشنهاد الاهلي از راه رسيد. زندي آسيب ديد و ميلان ماچالا از مسوولان الاهلي خواست تا مجتبي جباري را جانشين فريدون كنند. 
 
اين پيشنهاد، توفيقي اجباري براي مجتبي و سپاهان بود. به خصوص سپاهان كه حالا مي‌توانست براي جباري و الاهلي ناز كند و پول بيشتري به جيب بزند. جباري براي فسخ قرارداد با سپاهان 520 ميليون باقيمانده از آن 820 ميليون را پس داد اما اين پايان كار نبود. سپاهان، پول بيشتري مي‌خواست. براي صدور رضايتنامه، مسوولان سپاهان از مجتبي جباري طلب 400 ميليون ديگر كردند. 400 ميليوني كه توسط جباري پرداخت شد تا دريافتي سپاهان از مجتبي به يك ميليارد و 220 ميليون تومان برسد. 
 
سپاهان، سياست خاصي به خرج داد. هم 820 ميليون را گرفت و هم 400 ميليون اضافه به جيب زد. تازه 5 بازي هم از جباري استفاده كرد و باعث شد تا او مدت‌ها در اصفهان و همراه ساير بازيكنان سپاهان تمرين كند و البته دوري از تهران را تحمل. 
 
با اين اتفاق هر چند سپاهان به خاطر از دست دادن يك ستاره و هافبك بازيساز چند هفته‌اي متضرر شد اما حالا 400 ميليون تومان رضايتنامه جباري را مي‌توان به حساب خسارت پاي او نوشت؛ خسارتي كه حالا پرداخت شده تا خيال هواداران سپاهان هم راحت شود. 
 
البته ظاهرا جباري از پس دادن اين پول‌هاي قلمبه و وسوسه انگيز ضرر هم نكرده چرا كه گفته مي‌شود رقم قرارداد جباري با الاهلي قطر، بالغ بر 800 هزار دلار است كه با يك حساب سرانگشتي به پول ايران مي‌شود 2/5 ميليارد تومان. 
 
حالا جباري در فصل منتهي به جام جهاني هم تيم دارد و هم2/5 ميليارد به جيب مي‌زند. مجتبي با اين پول كه نقد هم هست مي‌تواند بدون مشكل به فوتبال خود ادامه دهد. البته اگر بعد از چند بازي به ميلان ماچالا، مربي بزرگ و اهل چك الاهلي ايراد نگيرد و با او به مشكل نخورد.
 
مي‌توانيم جباري را در لباس الاهلي ببينيم و البته سپاهاني‌ها را ذوق زده از پولي كه بر اساس تدبير و برنامه خود به جيب زده‌اند. اين توفيق اجباري هم به سود جباري شد و هم سپاهان. اين دو فارغ از مشكلاتي كه با هم داشتند به آينده فكر مي‌كنند. مجتبي به جام جهاني و سپاهان به پولي كه مي‌تواند براي جذب يك بازيساز جديد هزينه كند. 


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: برچسب‌ها: جباری- سپاهان- آبی- الاهلی-استقلال ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: